پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت مالیات بر ارث الکترونیکی می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۳۱۱۱
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
پرداخت مالیات بر ارث الکترونیکی می‌شود
با توجه به اعلام سازمان امور مالیاتی، با الکترونیکی شدن پرداخت مالیات بر ارث، زمینه بهره مندی از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تسهیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، جهت تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ و بعد ازآن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

متن اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور بدین شرح است:

در راستای تکریم ارباب رجوع و جهت تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می‌کند. محاسبه مالیات بر ارث سپرده‌های بانکی، توسط بانک‌ها بر مبنای نرخ‌های مالیاتی مذکور در جدول زیر انجام می‌گیرد:

اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی درباره الکترونیکی شدن پرداخت مالیات بر ارث

احراز شهادت منوط به تأیید یکی از نیرو‌های مسلح کشور و یا بنیاد شهید انقلاب اسلامی، حسب مورد است.

توجه:

۱- در صورتی که وراث درخواست کسر هزینه‌های کفن و دفن، واجبات مالی و عبادی و دیون محقق متوفی از سپرده یا سپرده‌های بانکی متوفی را داشته باشند، این امر با مراجعه مستقیم به شعب بانک ممکن نیست. این دسته از مؤدیان بایستی ظرف یک سال از فوت متوفی، اظهارنامه مالیاتی مربوط را از طریق درگاه خدمات مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال و سپس با مراجعه به اداره امور مالیاتی مربوط، اقدام به اخذ گواهی موضوع ماده (۲۶) قانون مالیات‌های مستقیم کنند. با ارایه این گواهی به بانک ذیربط، بانک سپرده و سود متعلق به آن را به وراث پرداخت می‌کند.

۲- چنانچه وراث قبلاً برای سپرده مورد نظر متوفی نزد بانک، گواهی موضوع مواد (۲۶) و یا (۳۴) قانون مالیات‌های مستقیم را از اداره امور مالیاتی ذیربط، اخذ کرده باشند، تا مبلغ مذکور در گواهی صادره نیازی به محاسبه، کسر و واریز مالیات از سوی بانک ذیربط نیست.

۳- چنانچه متوفی دارای حساب سپرده ارزی باشد، شعبه بانک ذیربط بایستی با توجه به نرخ ارزِ در دسترس، نسبت به محاسبه و کسر مالیات متعلق و پرداخت مابقی سپرده به وراث اقدام کند.

۴- اشخاصی که جزو یکی از وراث طبقات اول، دوم یا سوم مذکور در ماده (۱۸) قانون مالیات‌های مستقیم نمی‌باشند، لیکن به طرق قانونی مختلف (برای مثال از طریق وصیت متوفی) ذینفع ماترک متوفی قرارگرفته‌اند، جهت دریافت سپرده بانکی متوفی می‌بایست به اداره امور مالیاتی ذیربط مراجعه و گواهی مالیاتی مربوط را دریافت کنند.

منبع: رکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->